Google AdWords, a wykluczenia słów kluczowych

Google AdWords, a wykluczenia słów kluczowych

Skuteczność kampanii AdWords w dużym stopniu zależy od jej monitoringu wyników oraz efektywności poprzez optymalizację parametrów.

Jak zoptymalizować wyniki?

Jednym z takich sposobów jest stosowanie wykluczeń niektórych stron www lub słów kluczowych. Odpowiedni dobór fraz jest jedną z najistotniejszych kwestii w tej dziedzinie. Równie ważne jest także definiowanie słów wykluczających, gdyż wyświetlanie reklam niepasujących do zapytania nie przynosi efektów i nie daje szans na konwersję.

Słowa wykluczające jak i kluczowe można określić stosującadwords logo trzy warianty: ścisłe, dopasowane do wyrażenie bądź przybliżone. Pierwsza opcja dotyczy wykluczenie określonego słowa kluczowego bądź frazy. Uzyskuje się w ten sposób dużą precyzje, jednak wiąże się to z koniecznością dobrania wielu fraz i ich wariantów dlatego, że wyszukiwarka Google nie uwzględnia odmian, błędów pisowni itd. Przy wykluczaniu dopasowanym do wyrażenia eliminuje się zapytania, które pokrywają się z daną frazą, a także te zawierające się w niej. Jednak nie gwarantuje to pełni skuteczności gdyż zmiana szyku słów w zdaniu powoduje ponowne wyświetlanie się niewłaściwych reklam. Stosując wykluczenie słów wariantem dopasowania przybliżonego. Wtedy wszelkie zapytania ze słowem kluczowym zostaną wyeliminowane, jednak ważne jest odpowiednie dobranie słowa, gdyż może to spowodować zablokowanie również tych fraz, których blokowanie jest niewskazane.

Close Menu